GDPR
Informace o zpracování osobních údajů hostů - webová stránka
Na základě Nařízení EU 2016/679 (dále jen GDPR) vám sdělujeme informace o zpracování osobních údajů hostů, ke kterému dochází v souvislosti s jejich pobytem.
1. Kontaktní údaje
Správcem osobních údajů je Bonispol, s.r.o., Radhošťská 1691, Rožnov p. R., IČ: 25857401
Kontaktní údaje na osobu odpovědnou za ochranu osobních údajů jsou: director@horalhotel.cz, tel.:608 835 281
2. Tabulka zpracování osobních údajů
Název zpracování osobních údajů |
Účel zpracování |
Kategorie osobních údajů |
Právní titul |
Zdroj - od koho získáno |
Doba uložení nebo lhůta pro výmaz |
Kategorie příjemců údajů |
|
|
|
|
|
|
|
Rezervace ubytování - příjem informací z internetových rezervačních portálů |
Zarezervování pobytu |
Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
rezervační portál |
Uložení po dobu pobytu a reklamační lhůty. |
nejsou |
Rezervace ubytování - na recepci osobně a telefonicky |
Zarezervování pobytu |
Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
subjekt údajů |
Uložení po dobu pobytu a reklamační lhůty. |
nejsou |
Evidence údajů o ubytovaných v Knize hostů. |
Zajištění pobytu |
Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu, poskytnuté služby |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
subjekt údajů |
Uložení po dobu pobytu a reklamační lhůty. |
nejsou |
Předání údajů na Obecní úřad kvůli poplatku za lůžko, rekreačnímu, případně lázeňskému poplatku |
Povinnosti vůči obci |
Identifikační údaje a doba pobytu |
Právní povinnost |
subjekt údajů |
6 let od ukončení pobytu |
Obecní úřad |
Předání údajů Cizinecké policii |
Splnění právní povinnosti - par 102 zákona o ubytování cizinců 326/1999 Sb. |
Identifikační údaje a doba pobytu |
Právní povinnost |
subjekt údajů |
6 let od ukončení pobytu |
Cizinecká policie |
Evidence hostů v Databázi klientů |
Zrychlení rezervace stálých hostů |
Identifikační a kontaktní údaje |
Oprávněný zájem |
subjekt údajů |
Do doby podání námitky. |
nejsou |
Evidence VIP hostů v Databázi klientů |
Upřesnění nabízení služeb významným hostům. |
Preference a koníčky |
Souhlas |
subjekt údajů |
Po dobu trvání souhlasu. |
nejsou |
Předání dat o hostovi do ID-přístupového systému |
poskytování přístupu do prostor |
Základní identifikace a číslo pokoje |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
subjekt údajů |
Po dobu pobytu |
nejsou |
Evidence časovaných služeb, které využívají hosté. |
Rezervace služeb |
Základní identifikace a rezervované služby |
Oprávněný zájem |
subjekt údajů |
po dobu poskytování služeb |
nejsou |
Zákaznický systém (věrnostní karty) |
Poskytování slev při opakovaných službách |
Kontaktní údaje |
Oprávněný zájem |
subjekt údajů |
po dobu používání karty |
nejsou |
Předávání dat do Lázeňských systémů |
Propojení hotelového a lázeňského systému |
Identifikační a kontaktní údaje, údaje o pobytu a zakoupených službách |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
subjekt údajů |
Do provedení předání |
nejsou |
Účtenky a Faktury - doklady pro DPH |
Vystavování prodejních dokladů |
Údaje povinné pro vystavení dokladů pro DPH |
Právní povinnost |
subjekt údajů |
10 let |
Finanční úřad |
Evidence dokladů - účtenky a faktury pro DzP - u neplátců DPH |
Archivace dokladů k DzP dle zákona |
Údaje povinné pro vystavení dokladů neplátci DPH |
Právní povinnost |
subjekt údajů |
5 let |
Finanční úřad |
Newsletter |
Poskytování nabídek a nových služeb pro stávající zákazníky |
E-mailová adresa |
Oprávněný zájem |
subjekt údajů |
Do doby podání námitky |
nejsou |
Zpracování identifikačních údajů pro zajištění služeb během pobytu |
Identifikace hosta pro usnadnění poskytování služeb |
Identifikační údaje |
Oprávněný zájem |
subjekt údajů |
Do doby podání námitky |
nejsou |
Evidence výměny valut ve směnárně nad 10000 EUR |
Vystavování dokladů ve směnárně dle zákona |
Údaje pro identifikaci, údaje o výměně, případně prohlášení o politicky exponované osobě |
Právní povinnost |
subjekt údajů |
10 let |
Finanční analytický úřad |
Restaurační systém - rezervace stolů |
Rezervace služeb |
Kontaktní údaje |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
subjekt údajů |
do doby poskytnutí služby |
nejsou |
Zákaznický systém (věrnostní karty) pro hosty restaurace a dalších služeb |
Poskytování slev při opakovaných službách |
Kontaktní údaje |
Uzavření nebo plnění smlouvy |
subjekt údajů |
po dobu používání karty |
nejsou |
- Vysvětlení k tabulce a zpracováním
Právní tituly - jsou zákonná odůvodnění zpracování a jsou definovány v nařízení GDPR, článcích 6 a 9.
Doba uložení - znamená, po jakou dobu jsme oprávněni nebo povinni vaše údaje zpracovávat a mít je uloženy.
Další příjemci – zde uvádíme, jakým dalším příjemcům údaje předáváme. Pokud je uvedeno „Nejsou“, pak to znamená, že je nikomu nepředáváme.
Zdroj údajů – zde uvádíme, od koho jsme osobní údaje získali. Pokud je uvedeno „Subjekt údajů“, pak to znamená, že jsme je získali přímo od osoby, které se týkají.
Nemáme v úmyslu Vaše osobní údaje předávat mimo EU nebo nějaké mezinárodní organizaci.
V případech, kdy je zpracování založeno na právním titulu „Uzavření nebo plnění smlouvy“, potřebujeme vaše osobní údaje pro uzavření smlouvy a její následné plnění, bez nich není možné smlouvu uzavřít.
V případech, kdy je zpracování založeno na právním titulu „Právní povinnost“, potřebujeme vaše osobní údaje zpracovávat na základě zákonných požadavků do dobu stanovenou daným zákonem a po tuto dobu toto zpracování nesmíme omezit ani vymazat.
Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účely uvedenými v tabulce.
Osobní údaje získáváme přímo od subjektů údajů s výjimkou zpracování „Rezervace ubytování - příjem informací z internetových rezervačních portálů“, kdy získávámečást osobních údajůod firem, provozujících internetové rezervační portály. Kontaktní údaje o těchto správcích osobních údajů naleznete na jejich webových stránkách, kde jste provedli rezervaci. Vzhledem k jejich většímu počtu a vzájemnému předávání údajů mezi nimi je zde neuvádíme.
- Popis práv subjektů údajů
Jako subjekt údajů (fyzická osoba, o níž jsou údaje zpracovávány) máte k vašim osobním údajům tato práva:
Právo |
Upřesnění |
Požadovat výpis |
Jedná se o výpis údajů, které o vás vedeme, tzv. právo na přístup. Výpis provedeme ve formátu podle našich možností. Nemáte právo požadovat výpis ve vámi stanoveném formátu. Výjimkou kdy nesmíme výpis provést, jsou případy, týkající se dokumentů, jejichž zveřejněním by byla ohrožena práva a svobody jiných osob. Jedná se o osobní údaje dalších osob, ochranu obchodního tajemství, duševního vlastnictví apod. |
Požadovat opravu
|
Pokud zjistíte, že o vás vedeme nepřesné, zastaralé nebo neúplné údaje, požádejte o jejich opravu nebo doplnění. |
Požadovat výmaz
|
Výmaz musíme provést v případech, kdy bychom měli uložené osobní údaje po stanovené době uložení nebo neměli platný právní titul. Výmaz nesmíme ze zákona provést v případech, kdy je zpracování prováděno z titulu Plnění smlouvy nebo Právní povinnosti. |
Požadovat omezení zpracování |
Toto se týká zpracování z titulu oprávněného zájmu. K omezení zpracování dojde v případě podání námitky a omezení bude trvat po dobu posuzování námitky. |
Podat námitku proti zpracování |
Podat námitku lze v případech, kdy je zpracování prováděno z titulu oprávněného zájmu. Námitka proti zasílání obchodních sdělení bude vždy uznána. V případech uvádění vašeho jména nebo jiného kontaktního údaje v zájmu poskytování služeb je možnost zneužití téměř vyloučena a pro tyto činnosti je to nezbytné. Proto tento náš oprávněný zájem považujeme za převažující a námitky neuznáváme. |
Odvolat souhlas se zpracováním |
To je možné v případech, kdy je zpracování prováděno na základě souhlasu. Pokud jste ke zpracování poskytli souhlas a odvoláte ho, bude zpracování ukončeno. |
Požadovat výpis v přenositelném formátu
|
Výpis v přenositelném formátu můžete požadovat pouze v případech zpracování založených na právních titulech - plnění smlouvy a souhlasu. Můžete požadovat vypsání pouze těch údajů, které jste nám předali a které vedeme v elektronické podobě a nemáte právo požadovat formát. |
Podat námitku proti automatizovanému rozhodování |
Neprovádíme žádná zpracování založená na automatizovaném rozhodování. |
Podat stížnost na dozorový úřad
|
V případě, že bychom vám na vaši žádost do 1 měsíce neodpověděli, můžete podat stížnost na Úřad na ochranu osobních údajů. |
- Způsob výkonu práv
Pokud budete chtít uplatnit některé z těchto práv, můžete si podat žádost tímto způsobem:
Na recepci hotelu bude ověřena Vaše totožnost podle občanského průkazu nebo pasu a bude s vámi sepsána žádost a sdělen termín vyřízení. Bez ověření totožnosti není možné žádost přijmout.
K datu vyřízení vám zde bude po opětovném ověření totožnosti předáno písemné Vyrozumění o výsledku žádosti a související materiály.
Za požadavek na více než jednu kopii jsme oprávněni účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům.
Úkony spojené s výkonem práv subjektů údajů jsou činěny bezplatně.
Jsou-li však žádosti shledány jako zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejména proto, že se opakují, pak můžeme:
a) uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady
b) odmítnout žádosti vyhovět.
Chcete-li podat žádost elektronicky:
a) zašlete ji e-mailem na adresu director@horalhotel.cz s platným elektronickým podpisem, bez tohoto potvrzení totožnosti nemůže být uznána.
Uveďte do ní:
1) Identifikační údaje – jméno, příjmení, datum narození
2) O výkon jakého práva žádáte – viz kapitola Popis práv subjektů údajů
3) Upřesnění žádosti – např. v případě opravy správné údaje
4) Telefon – pro případná upřesnění a domluvu na dalším postupu
V případě, že vzniknou pochyby o vaší totožnosti, jsme oprávněni vás požádat o poskytnutí dodatečných informací pro potvrzení totožnosti.